11 febeuari -24 Snabb postgång...

... brukar Postnord verkligen inte bjuda på!!
Postade ett Alla <3 Dag-kort
till barnbarnet Matilda i Västerås
härirån Stockholm i torsdags
för stt det säkert skulle hina fram.
I fredags ringde hon och tackade!!!
Därför kan jag visa det här idag:
 
 
En underbart blommig spillbit i min samling
fick bli grunden till detta kort.
 
Stansade hjärtan i lila catdstock
och en kant i samma.
La en mörkblå kant bakom
för att lyfta de mörkare färgerna
i mönsterpapperet.
 
Love stansade jag två gånger 
i både blått och lila
och limmade ihop med förskjutning
för att få skuggeffekt.
 
 
De olika lagren monterade jag
med distanskuddar för att få
struktur på kortet.
Jag använder Biltemas kuddar,
som jag klipper i remsor efter behov.
 
Lila bling fick avsluta,
likson linjer utmed papperskanterna
med Sakura Gelly Roll #700,
men det går dåligt fram på fotot.
 
 
Jag är ju så förtjust i spillbitar,
som du kanske förstått ;-)
 
Här har jag använt spillet av lila cardstock
som jag stansat framsidans dekor ur.
 
Smala remsor av mönsterpapperet
och mörkblå utstansade hörn
fick inrama.
Hörndien kommer från en julkalender,
tror det var från Skapat av.
(Kan inte kolla nu då jag är i Sthlm)
 
Textstämpel från JessInk.
 
 
Det sista hjärtat fick omringa
min namnetikett med blå scalloped kant.
 
Kanske kommer fler Valentinekort
när dagen passerat och jag vet
att korten kommit fram!
 
Kul att du tittade in hos mig!
Välkommen åter!
Keam!
 
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0