29 februari -24 Gyllene GRATTIS...

.... till ett för tidigt firat födelsedagsbarn.
Själva "dagen" är inte förrän på söndag!
Eftersom mitt barnbarn,
som är sambo med denna jubilar,
redan fyllt år (se förra inlägget)
och båda passerade Gävle förra lördagen
blev det ett litet kalas
för dem båda i lördags.
 
 
Eftersom de båda nyss flyttat
och nu åker lite "hit och dit"
tyckte jag den här spillpappersbiten
passade såå bra.
 
Den söta snigeln valde jag
innan jag visste att kortet kunde
överlämnas direkt.
Har dålig erfarenhet av Postnord,
speciellt på sträckan Gävle - Västerås.
Förseningar, försvunna kort etc etc
så befarade nåt liknande.
Utstansad med en Spellbinderdie:
Petite Ovals Large
med en kant av matchande Scalloped.
 
 
Tyckte kortet behövde "lyftas" lite,
så stansade GRATTIS i blankaste guld
ur en pappask som tillhört makens rakvatten ;-)
Snacka om "spillbitar" och "scrapbooking"!
 
Alfabetet har jag köpt begagnat.
Det sitter på en hel silverfärgad platta
märkt DAO309.
Fabrikat vet jag inte
men snyggt är det!!
 
Lite guldiga halvpärlor
fick också dekorera,
 
 
Spillbiten var så gott som slut,
så insidan fick ett helt annat mönsterpapper.
Försökte hålla ihop det hela
med samma turkos cardstock i ramen,
svarta detaljer och guldigt tema.
Vet inte om jag tycker det lyckades??
 
Ett turkos glittrigt band,
Åsas fina poststämpel
och en gammal goding i textstämpelförrådet
(kanske från Reprint ?)
fick också vara med.
 
 
Enkel baksida.
 
Eftersom det är ett spillpapperskort
blev det ju inte något matchande kuvert.
 
Kalla vindar blåser från havet
men våra promenader kan vi ju inte avstå.
Vi får klä oss ordentligt!
 
Ha det gott!
Vi går mot ljusare tider!!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0