3 februari -24 Vimpelkort med blombukett...

... bjuder jag på idag.
Fick en liten hög spillbitar av en vän
på vår tisdagsträff
och de var så färgmatchade
att jag direkt blev inspirerad
till ett vimpelkort.
 
 
En f d kollega skulle strax fylla år
så det fick bli ett grattiskort till henne.
 
Jag har nyss städat i min Moppebyrå
där jag förvarar träklosstämplar.
Då hittade jag en del bortglömda gamla godingar,
bl a detta motiv, som kommer från Hero Arts,
troligen inköpt i London för länge sen.
 
Motivet är färglagt med penselpennor
från ZIG Clean Color och vattenpensel.
sen stansade jag ut med cirkeldie
från Spellbinders.
Deras tillhörande scalloped die
passade bra till den lila kanten,
Satte alltihop på en kakservett
som bara kanten syns av.
 
Vimplarna klippte jag på fri hand.
En är hopklistrad av två smala remsor.
Översta hörnen av den bredaste
stansade jag med konkav hörnpunch
från EK-success.
 
Jag använde offwhite kortstomme
och kuvert.
 
Som du ser har jag monterat de olika lagren
med distanskuddar
för att bygga struktur på kortet.
Vimpelflikarna är böjda med hjälp av ett virknålsskaft
och försedda med lila rhinestones.
 
Grattisdien kommer från Rox stamps.
 
Insidan fick en mer privat utformning
och den enkla baksidan fotade jag aldrig
i hastigheten.
 
Slut för idag alltså.
Välkommen åter!
Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0