27 januari -24 Hela långa raden...

... med småmöss kommer och gratuterar
på dagens kort.
 
 
Jag städade i den lilla Moppebyrån
där jag förvarar mina träklosstämplar
och hittade bl a den här söta.
Här är de på väg för tt grtulera en go tjej
som fyllde 16 år.
Den är från Penny Black och heter
Cheesecake parade (1674K)
 
Valde ett riktigt färgglatt mönsterpapper:
Paper Doll Collection Katie från Create Paper.
 
Stansade ut motivet med en oval från
Crea Nest Lies
och stansade också en brun kant
med die från samma serie.
Sen tyckte jag det blev lite dystert
och la en röd kant i en av papperets färger runt.
 
 
Grattis är stansat med die från Rox stmps.
 
En liten träknapp i form av en fjäril
fick flyga uppe i hörnet.
Daisies och rosenknoppar och några blad
fick dekorera kortet.
Det är länge sen nu som jag köpte
ett "lass" blommor från Wild Orchid Craft.
De räcker länge än - vet inte om firman finns kvar.
 
Som vanligt har jag monterat papperslagren
med distanskuddar från Biltema.
 
 
Insidan fick kant av spillet
efter stansningen av framsidans kant.
 
Den läckra grattisdien
kommer från Gummiapan.
 
 
Häftigt kuvert blev det.
Idag behövdes verkligen en etikett
att skriva adressen på,
annars hade det blivit synd om brevbäraren ;-)
 
 
Kort och kuvert till sist.
 
Hoppas Postnord skötte sig
så att kortet kom fram.
Den swishade presenten kom i alla fall fram
har jag hört från födelsedagsbarnet.
 
Nu är det full fart i kortmkeriet igen
efter juluppehållet.
Många vänner fyller år på våren
och flera i familjen har namnsdagar.
 
Vårt lilla Gävlegäng har också börjat
sina tisdagsträffar.
Mysigt!!
 
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0