1 juni -24 Julkulegunga på veckans julkort (v 22)...

... och han verkar allt lite yr och förskräckt,
den lille sötnosen.
 
 
Ett sött litet motiv har legat länge
hos mig och väntat på rätt tillfälle.
Det kom med det här 6"-papperet
med julkulor, som jag fått
i en spillpappershög av nån vän.
 
Färgla motivet med ZIG Clean Color
och vattenpensel i färger
som matchade mönsterpapperet.
  
 
En grönmönstrad spillbit
fick bli en vimpel bakom motivet.
 
Jultexten är stansad med die
från Gummiapan
och den gyllene kulan med en die
från någon tidigare julkalender.
 
Halvpärlor i guld och guldsnöre
som rosett i julkulan.
 
 
Insidan fick flera utstansade julkulor
i guldpapper och spillbitar.
Den gröna biten cardstock,
som jag stansat en oval till framsidan i,
fick en remsa av de två mönsterpapperen
på vardera sidan.
 
Jultextstämpel från JessInk.
  
 
 Sista lilla remsan av julkulepapperet
fick pryda kortets baksida.
 
 
Ett köpekuvert i kvistpapper
tyckte jag matchade det här kortet bra.
 
För varmt för mig idag också,
trots att vi haft molnigt nästan hela dagen.
Jag gör små korta insatser i trädgården
och vilar i vår svala källare mellan varven.
Det blommar och grönskar
men är alldeles för torrt.
Svårt att rensa när jorden är som betong.
Visst får jag bort synligt ogräs
men rötterna blir kvar
nere i den hårda jorden.
 
Ha en fin söndag!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

ojoj, så många vackra kort du gjort sedan jag sist var in och hälsade på här. Fastnade lite extra för de vackra korten du publicerade 28 resp 30 april, så himla fina! Kul att du har sån far och driv i ditt skapande och får så många julkort klara. Imponerande =) kram

Svar: Tusen tack! Så rara ord du lämnar!! Ja, det är ju så skönt att redan ha en julkortshög när julkortssäsongen kommer ;-)Kram på dig!!
MormorMargareta

2024-06-01 @ 21:26:50
URL: http://iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Eva

Julen känns avlägsen, men kortgörat kan ju hålla på året om. Du är fenomenal på att hitta de rätta stuvbitarna till dina kort. Jag blir inspirerad. Fast just nu är det Ozkar och hundutställningar som ligger etta här i vårt liv. Kram Eva

Svar: Ja, visst är det långt till jul - men när det blir alltför varmt är det skönt i källaren i kortmakeriet och svalkande att tänka på julen också. ;-)Spännande det däer med hundutställningar!! Åsa hade en fin dvärgschnauzer när hon var yngre som fick många fina rosetter på utställningar - både svensk och internationell champion - det var också en tid!!
Lycka till med Ozkr!! Kram!!
MormorMargareta

2024-06-03 @ 08:43:12
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Men åhhhhhhhhh, så rackarns söt! Härligt julkort

2024-06-08 @ 00:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0