12 mars -24 Grattisparaden...

... letade sig till en scrapvän
på hennes födelsedag.
 
 
De söta mössen (som du kan ha sett här förut)
finns på en gammal träklosstämpel
i min samling och är från Penny Black.
Köpt i London troligen.
Visst är de bedårande!
 
Dök ner i min spillpappershög
och hittade detta.
Eftersom min vän gillar orange
valde jag att ta upp den färgen
med orange cardstock.
 
Motivet tar ju mycket plats
så en rosett och
Åsas fina födelsedagsstämpel
samt lite bling fick räcka som dekoration.
 
Kortet är ett färdigt slimlinekort
med tillhörande kuvert,
köpt hos Kristinas scrapbooking.
 
Motivet och mönsterpapperet
är stansade i hörnen med
ek-success fina konkava hörnpunch.
 
 
Insidan med resten av spillbiten,
lite iskarvad med turkos för att räcka
och i nederkanten stansad med
kantstans från Fiskars i den vita papperskanten.
 
Texten stansad med die från Gummiapan - såå fin!!
Blommor och bling förstås.
 
 
Enkel baksida
och det vita köpekuvertet
som hörde till kortstommen.
 
Jag glömde fota kortet i hastigheten
men fick låna tillbaka det
när vi träffades på vår tisdagsträff.
Tycker det är roligt att ha det mesta samlat 
här i bloggen.
Kanske någon annan kan få inspiration också ;-)
 
Solen skiner i Stockholm idag
och här är vi - vilken lycka!!
Hoppas den lyser på dig också!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Rakel Persson

Hej, jag undrar, du som oftast gör egna ( mkt vackra ) kuvert. Dekorerar du någonsin köpekuverten också? Tänker kanske en liten bit av ngt av pappren på kortet, eller så.
Vänliga hälsningar,
Rakel

Svar: Tack! Det händer, men då oftst om jag ska lämna fram kortet och inte lita till Postnord (som jag eg inte "litar på")När jag inte gör atchande kuvert beror det ju oftast på att jag använr spillpapper till kortet och då inte har så mycket mönsterpapper att tillgå...
När jag har ett helt 12"-papper så räcker det till både kuvert och kort - fast man får klura lite ;-)
Tack för att du tittade in här!
Kram!
MormorMargareta

2024-03-15 @ 12:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0