19 mars -24 En go och glad groda...

... av Pernilla Nilssons penna
hoppade in på det gär kortet.
Bara älskar den!!
 
 
 Letade upp en lämplig spillbit
som miljö för grodan.
 
Motivet är stansat med en die
från Nellie's Multi Frames MFD 87
och den scalloped ovalen bakom 
är stansad med die från Spellbinders.
 
Grodan är färglagd med penselpennor
från ZIG Clean Color och vattenpensel.
 
Hörnen är stansade med det jag kallar
stjärtstansen, dubbelrundad hörnpunch.
 
 
 Motivets hjärtan matchades med
små hjärtepins.
 
Kram är stansat med die
från Gummiapan i grönt och vitt
och monterat med lite förskjutning
för skuggeffekt.
 
Alla papperslager är monterade
med distanskuddar.
 
lite bling måste ju också få plats.
 
 
 Insidan med en gammal textstämpel,
tror den är från Inky Wings.
 
Den lilla runda stämpeln i hörnet
är från Åsa och är monterad
på en cirkel stansad med die
från  Spellbinders Nestabilities:
Majestic elements.
 
 
 Enkel baksida med min namnetikett
monterad på en likadan gul cirkel,
fast namnetiketten är ju större än Åsas kramcirkel.
 
Inget matchande kuvert
eftersom det är ett spillpapperskort.
 
I Gävle har vi "vinter" igen
efter en rejäl snöattack
natten mellan lördag och söndag.
 
Vitt och vackert - få se vad resten av mars bjuder på...
 
Kram på dig och välkommen åter!

Kommentarer
Postat av: Maria

Oj, så många fina och varierande kort jag sett i de senaste inläggen. Kul att du är igång med dina julkort med, skönt med lite paus.
Detta kort med grodan blev ju helt perfekt med den bakgrunden. Snyggt!
Kram

Svar: Tack Maria för ditt besök här i bloggen och för din rara kommentar.Ja, det är skönt att vara på G med julkorten igen men också med lite annat...
Just nu är jag lite "justerad" efter att jag snubblade och stöp i gatan när jag var i Stockholm förra veckan. Jag klarade mig från att bryta armar och ben - men mina revben tog rejält stryk. Inte så kul och och ju inget annat att göra åt det än att vänta på att det ska bli bättre...
Kram från mig!
MormorMargareta

2024-03-20 @ 06:33:09
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0