22 mars -24 Till jubilaren....

... en av mina barndomsvänner
har nyss fyllt 80 år.
Helt otroligt att tänka sig!!
Vi har lekt, varit på läger, gift oss
och fått barn och barnbarn båda två
och nästan ett helt liv har gått....
Härligt med sådana vänner!!
 
 
 När det blir mer vår/försommar i Hälsingland,
där hon bor, ska hon få välja en ros
till sin trädgård.
Än så länge blir det bara rosorna på kortet
som får framföra gratulationerna.
 
 
 Ett ljuvligt rosenmönstrat papper
fanns i mina gömmor
och massor av rosor i blomlådan.
 
Spectrum Noir-glitter på blommor och blad,
samt på de utstansade bokstäverna
och siffrorna.
 
Lät papperet tala och tyckte
att det inte ens behövdes bling ;-)
 
 
Insidan med plats att skriva
en personlig hälsning.
 
 
 
 Visst gav det här papperet
ett alldeles ljuvligt kuvert!?!
 
 
Kortet med sitt kuvert till sist.
 
För dig som undrar:
ett 12" mönsterpapper kan räcka
till både kort och kuvert
om man är lite klurig.
 
Kuvertet behöver en kvadrat på 24,5X24,5 cm.
Det betyder att jag har
två pappersremsor av 6 cm bredd
att använda till kortet.
Jag har alltså skarvat på framsidan
och idag dolt skarven 
med rosenbuketten och skylten med text.
 
Som du anar av kuvertet
är de flesta rosorna på papperet
placerade utmed kanterna,
så de små spillbitarna som blev över
hade inte mycket mönster,
men till en dekoration på insidan
räckte rosorna i alla fall!!
 
Slut för idag - tack för idag!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Eva

Du är så fiffig med dina kort. Hittar alltid de smartaste lösningarna. Och vilket kort sen !!!! Sååå vackert. Jag tror ju fortfarande att mottagarna blir extra glada av personligt gjorda kort. Eller hur ?
Skulle behöva fylla på mitt scrapförråd med lite nytänkande produkter. Hur länge sedan är det inte jag var inne i en sådan butik ??? Tänk när vi åkte på den stora mässan i LONDON. Det var tider det. Och så mycket inspiration. YES !!!!!
Ha det gott och Glad påsk till dig önskar Eva

Svar: Tack för ditt besök i bloggen - det gläder mig alltid!!Kram!
MormorMargareta

2024-03-24 @ 12:47:44
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0