20 maj -24 Snabbscrappat julkort (v 19)...

... fick det lov att bli
när jag nu varit ute och rest så mycket
på sista tiden.
Först var vi i Björkebo en vecka i månadsskiftet
och sen en vecka i Stockholm
efter bara några dagar här hemma..
 
Julkort har det blivit ändå förstås,
även om just detta blev ett snabbscrappat.
 
 
 
Typiskt för mig blev det ett vimpelkort ;-)
Tog fram en mapp med bruna spillpapper
och stämplade en fin gammal textstämpel
(tror den är från Reprint)
med brun Versafine.
Stansade ut texten med en Spellbinderdie
och monterade den på en matchande scalloped
i brun cardstock.
 
 
Vimplarna som vanligt böjda i flikarna
och dekorerade med guldiga halvpärlor.
 
 
Insidan fick en snöstjärna på cirkel
som dekor på vimplarna.
Den är stansad med en punch 
från Martha Stewart.
 
Textstämpel från JessInk.
 
 
Enkel baksida
med min namnetikett
ich några sista vimplar av spillet.
 
I lördags var jag på Avestaträffen,
som i år hölls i Korskrogens bygdegård.
Åsa och jag hade planerat att vara med
både lördag och söndag
och sova på hotell,
men Åsa blev sjuk så jag fick åka ensam
och nöjde mig då med bara lördagen.
Fick en fin "sommardag"
med sol och varmt förutom all inspiration
och umgänge med scrapvänner.
 
Mer kommer här i bloggen
när jag nu är hemma och kan blogga igen.
Välkommen åter om du vill se
vad jag skapat - bl a min allra första LO.
 
Ha det gott!
Kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0