26 maj -24 "Grönsparv" på slimline....

... ja, inte ser den ut 
att ha tagit intryck och blivit slimmad själv!!
 
 
På Avestaträffen var en av
lördagens utmaningar
att göra ett slimlinekort.
 
Jag var ju inte kvar till slutet på lördan
men blev ändå inspirerad att göra
ett slimlinekort innan jag åkte hem.
 
Hade packat med mig några spillbitar
som jag använde till vimplar här.
Det var bara de prickiga
som var tillräckligt stora egentligen,
men det går ju att skarva
bakom motivet.
 
Motivet är Pernilla Nilssons
härliga lite galna pippi.
Love it!!
Färgla den lite galet också
med akvarellfärger.
 
De svarta kanterna är stansade
med en kantstans från ek-success.
 
Texten är stansad med en die
från Hero Arts.
 
Det blev ingen insida och baksida
på detta kort, så
slut för idag!!
Kram! 

Kommentarer
Postat av: Evy

Hej Du gör så fina kort och så kul med julkort året om. Det här med slimline hade jag aldrig hört talas om, är det formen och storleken som är slimline? Hälsningar Evy.

Svar: Tack Evy för dina rara ord!Ja, det är formatet, alltså långt och smalt. Det finns färdiga kortstommar att köpa, De är 21x 10,5 cm ihopvikta - alltså en kvadrat 21x21 cm vikt på mitten. Går förstås att göra egna, och i alla möjliga storlekar med de proportionerna.
Tycker det är lite svårt att göra kort i den storleken - men alltid kul med en utmaning...
Kram på dig!
MormorMargareta

2024-05-27 @ 10:19:44
URL: http://evyshobbyrum.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0