23 november -22 "Årets tomte"...

... kallade Pernilla den här godingen för.
Honom och många fler digisar
hittar du om du klickar på hennes namn ovan.
 
 
 Har bestämt mig för att göra slut 
på gamla julpapper, som dessa från 
ett gammalt Panduroblock.
Det mesta är spillbitar,
men idag hittade jag ett helt ark,
så det blit kuvert och allt!
 
De fina kanterna är stansade med dies
från Crea Nest Lies XXL,
där jag använt kvadraten runt kortet
och en rektangel för kanten runt spillbiten 
som döljer skarven mellan papperen.
 
Julkram är stansat med die från Rox.
 
 
Tomtefar är färglagd med 
ZIG Clean Color real brush och vattenpensel.
 
Jag stansade ut honom med en cirkeldie
från Memory Box
men lät luvans yttersta del och tofsen
sticka utanför.
Om du inte vet hur man gör sånt
finns en demo HÄR
(dock med en annan tomte ;-)  )
 
Kanten bakom är stansad med
die från Cottage Cutz CCB-056
 
 
I blomhörnet med rosor
stack jag ner en pin med ett rött hjärta.
De fina bladen är stansade och embossade
med favoritpunchar från Floral Punch.
 
Det fjärde bladet fick jag i nåt kit på en träff. 
Såna små udda ting samlar "sparsamma jag"
i en skål på mitt skrivbord.
Vem vet när de kan komma till pass?!
 
 
 Insidan fick, som ofta hos mig,
kant av spillet från framsidans kant.
 
Skarvade kvarvarande bitar av mönsterpapperet
och fick en 12x12 cm kvadrat
ur vilken jag stansade en oval 
med die från Nellie's multi frames.
Den ger ju prickkant både runt hål
och den utstansade ovalen . det gillar jag!
 
Pappersskarven täcks delvis av luvan
på den lilla snögubben, som finns med
i ett stämpelset från Vilda stamps.
Pernilla höll i pennan
och den finns att köpa hos Engströms.
 
Textstämpel från JessInk och
Åsas lilla söta julspoststämpel i hörnet.
 
 
Baksida
  
 
 Kuvert
 
 
Kort med kuvert till sist.
 
Snöigt Gävle ger lite adventsstämning - härligt tycker jag,
men halkigt och moddigt på gatorna.
Man får vara försiktig!!
 
Igår hade vi avslutning i vår lilla tisdagsscrappargrupp.
Julklappsspel med julklappar för 10:-, 20:- och 30:-
gav många glada skratt.
I januari efter "Knut" kör vi igång igen.
 
Ha en fin vecka nu fram till !:a Advent!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Eva

Åhhh så fint. Vilken trevlig tomte och så fin textdie. Ibland skulle man vilja fylla på sitt eget lager med lite nytt, men . . . . . . Jag kör på med det som ligger i mina lådor. Drömmer tillbaka till mässan i London ibland. Ha det gott !! Kram Eva

2022-11-23 @ 17:47:41
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Britt

Jättefint kort med så mycket julstämning!
Kram Britt

2022-11-24 @ 11:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0